joi, 12 martie 2009

Foaie verde, vin pelin

Vă invităm să luăm masa în familie, acasă la fraţii noştri, românii din Basarabia de Sud, astăzi parte componentă a statului ucrainean. I-am vizitat şi noi, în urmă cu puţină vreme, şi am cules de la ei ceva reţete, dar mai ales amintiri şi cuvinte de dragoste. Şi-un cântec vechi românesc, care spune totul despre dorurile lor:
"Foaie verde, vin pelin,/ Vai de copilul străin / Când ajunge la stăpân./ El lucrează cu dreptate/ Şi mâncare tot deoparte./ Săraca măicuţa mea,/ Era bună, era rea,/ Făceam bine, făceam rău/ Ea-mi zicea: copilul meu.../ Dar străinul îi străin/ Nu-ţi face voia deplin./ Rău îi, mamă, prin străini/ Ca noaptea prin mărăcini,/ Rău îi, mamă, prin duşmani/ Ca noaptea prin bolovani".

In Jurnalul National, Jurnalul de bucaarie din 11 martie 2009

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu